Anasayfa / Haberler / Türkiye’de ve Dünyada E-Spor

Türkiye’de ve Dünyada E-Spor

Belediyemizin 2018 İnovasyon ve Tasarım Yılı Etkinlikleri kapsamında düzenlediği Türkiye’de ve Dünyada E-Spor Semineri Lüleburgaz Yıldızları Kadın Akademisinde (LYKA) gerçekleştirildi. E-Spor tutkunları seminere yoğun ilgi gösterdi.

Webrazzi Girişim Ofislerini hazırlayan ve sunan, aynı zamanda ”E-ticaret Çağı” Yayın Yönetmeni Ümit Öncel’in moderatörlüğündeki seminerde, Sporx E-Spor Direktörü Kemal Sığırcı(Mistakes), Beşiktaş JK E-Spor Takımı Oyuncusu ve Analisti Yusuf Kaan Hacıbaltalı(Rider) ve Hearthstone Türkiye Milli Takım Kaptanı Berk Elçi(Berserkci) konuşmacı olarak yer aldı.

E-Spor İnsanları Sosyalleştirir

Sporx E-Spor Direktörü Kemal Sığırcı, seminerde yaptığı konuşmada “Sporun tanımı içinde koşulur, zıplanır, ağırlık kaldırılır diye bir kural yok. Eğer belirli kurallar çerçevesinde rekabet ortamı varsa bunun ismi spordur. Dolayısıyla e-sporda bir spordur. Ne kadar hızlı tıkladığınız, ne kadar hızlı gördüğünüz ve ne kadar hızlı refleks gösteriyorsunuz bunların hepsi önemli. E-Spor insanları asosyalleştiren değil sosyalleştiren bir şeydir. Kurduğunuz ekiple ve diğer ekiplerle sürekli iletişim halinde oluyorsunuz. Buda sizin sosyal iletişiminizi koruyor ve geliştiriyor.” dedi.

“En Çok Biz Çalışıyoruz”

Beşiktaş JK E-Spor Takımı Oyuncusu ve Analisti Yusuf Kaan Hacıbaltalı(Rider) e-sporda çalışma temposunun yoğunluğunu şu sözlerle aktardı: “Bence diğer tüm sporlara göre en çok biz çalışıyoruz. Saat 5’te antrenman başlıyor gece 12’de bitiyor. 7 saat antrenmanın sonunda da oyun oynamanız gerekiyor. Günde 12 saatlik bir antrenmandan bahsedebiliriz.”

Sürekli Pratik Yapmak Zorundasınız

Profesyonel s-sporcunun günü nasıl geçer sorusuna Hearthstone Türkiye Milli Takım Kaptanı Berk Elçi(Berserkci) şu cevabı verdi: “Sürekli pratik yapmak zorundasınız 8-10 saat turnuva zamanı turnuva harici 5-7 saat maç yapıyoruz. rakipleri sürekli inceliyoruz. Hatalarınızı minimize etmeniz için tecrübe gerekiyor. Herhangi bir sporda olduğu gibi antrenmanla ve analizle geçiyor.

Olimpiyatlara Dahil Olabilir

Eskiden sadece hobi olarak oynanan bilgisayar oyunları artık ciddi bir iş haline geldi. Dünya çapında on on binlerce profesyonel oyuncu, yüz milyonlarca seyirci ve milyar dolarlık bir ekonomiye dönüştü. League of Legends, Dota 2, Counter Strike: Global Offensive, Overwatch ve Hearthstone gibi oyunların yer aldığı e-spor dünyası Türkiye’de Fenerbahçe, Beşiktaş, Galatasaray gibi büyük spor kulüplerinin de takımlarının yer aldığı lig ve turnuvaları ile dünyanın en rekabetçi spor organizasyonlarından biri haline geldi. Seminerde, 2020 yılında olimpiyatlara dahil olması için çalışmaların sürdüğü e-spor seminerinde e-spor dünyası, e-spor kültürü, profesyonel e-spor oyuncusu olmak için gerekenler ve e-sporun geleceği gibi merak edilenler de konuşuldu.