12 Temmuz 2017
2017 Bisiklet Yılı çalışmaları kapsamında Belediyemizde"Bisiklet Dostu İşletme" projesi kapsamında toplantı düzenlendi. Toplantıya katılan Bisiklet Dostu İşletmelere proje hakkında detaylı bilgiler aktarıldı. Neden bisiklet dostu işletme? İşletmelerin bisikletli müşterilere kapılarını sonuna kadar açmaları için 6 neden: 1. Bisiklet kullanıcısı daha sık duruyor Yayaların anlık, plansız duruşlar (vitrine göz atıp bir anda mağazaya girmek) yaptıklarını biliyoruz, bisikletli insanlar da işletmeleri (vitrinleri) fark edecek kadar yavaş sürüş yapıyorlar ve bisikleti park etmek ve dükkana girmek oldukça zahmetsiz (ve bedava) bir iş. Esnaf için Bonus? Bisikletli müşteri, yürüyerek gelen bir müşteriye göre daha fazla eşya taşıyabildiği için daha çok alışveriş yapar.
- Bisiklet dostu mekanlarda daha çok para harcıyorlar Müşterilerine sağladığı imkanlara bisikleti dahil edenlerin sayısı giderek artıyor ve şehirler bisiklet dostu olduklarını bas bas bağırarak turist çekmeye çalışıyorlar.
- Bisikletliler sevdikleri şeyler için uzaklara gitmeye üşenmiyor Yeni duydukları sevimli vintage tarzda bir mağazada ne var ne yok kontrol etmek ya da yeni bir kafeyi keşfetmek için birinin, kentin bir ucuna yürümesi ya da minibüsle gitmesi pek olası değilken, bisikletli insanlar bu yolu gidiyorlar. Bisiklet sürmek yürümekten 4 kat daha hızlıdır, çoğu zamanlarda, trafik koşullarına bağlı olarak arabadan her şekilde daha hızlıdır. Daha da önemlisi, bisiklet sürmek eğlencelidir. Bisiklet süren insanlar bisiklet sürmeye aşıktır.
- Bisikletli ulaşım altyapısı motorlu araç altyapısından daha çok kazanç getiriyor Yolun sağ şeridinde araçların park ettiği şerit bisiklet yolu yapıldığında işletmelerin sahipleri sıklıkla, araba park yeri kaybının işlerinin sonu olacağına dair sızlanıyorlar. Aslında, doğru olan bunun tam tersidir. Bisiklet yolları, esnafın satışlarını yükseltiyor. İşletmenizin bulunduğu yol sadece arabalı insanlara uygunsa, müşteri tabanınız sayısal olarak sadece park yeri bulabilen insanlarla sınırlı olacaktır. Bisiklet altyapısı aynı miktarda alanın daha fazla insan tarafından kullanılmasını sağlar ve böylelikle potansiyel müşteri tabanınızı önemli ölçüde genişletir.
- Bisikletli müşteriler daha fazla alışveriş yapıyor. Hepimiz yapıyoruz. Bir zımba almak için kırtasiyeye giriyor ama kasa sırasında beklerken bir tükenmez kalem de satın alıyoruz. Bu, perakende mağazalarını temelden etkileyen, “spontane harcama” adı verilen kanıtlanmış bir tüketici davranışıdır.
- Bisikletli müşteriler daha fazla para harcıyor. Bu kadar basit. Bazı durumlarda, bisikletli müşteriler arabalı olanlarla yolculuk başı aynı miktarda harcama yapıyor ancak uzun süreli olarak bakıldığında bisikletliler genel olarak daha fazla para harcıyor çünkü daha sık alışverişe gidiyorlar.